Kuo maistas vertingas kūdikio imuninei sistemai

Imuninė sistema gyvybiškai svarbi kovojant su infekcijomis ir sukeliant imuninę reakciją. Kadangi kūdikių imuninė sistema dar ne iki galo susiformavusi, jų mityba turi būti specialiai pritaikyta jų poreikiams, siekiant išvengti įprastų vaikiškų ligų ir sumažinti alergijos pasireiškimo riziką vėlesniame amžiuje. Svarbiausia – gera pradžia! Toliau pateikiame keletą patarimų, kaip galite padėti vaikui stiprinti imuninę sistemą.

Jei tik įmanoma, žindykite

Žindymas labai naudingas tiek motinai, tiek kūdikiui ir taip pat apsaugo nuo įvairių virusų bei infekcijų. Jei įmanoma, PSO rekomenduoja pirmus šešis mėnesius mažylį tik žindyti, o vėliau tęsti žindymą krūtimi iki dvejų metų ar ilgiau, palaipsniui įvedant papildomą maistą pagal vaiko amžių.

Primaitinkite papildomu maistu

Kai jūsų kūdikis bus pasiruošęs pradėti valgyti papildomai (maždaug 6 mėnesių amžiaus, bet ne anksčiau nei 4 mėnesių amžiaus), pradėkite nuo trinto maisto. Bandykite maitinti įvairiu maistu, tačiau atkreipkite dėmesį į maisto medžiagas, kurios stiprina kūdikio imuninę sistemą:

Geležis

Geležis būtina hemoglobino gamybai. Hemoglobinas – tai baltymas, esantis raudonuosiuose kraujo kūneliuose, jis atsakingas už deguonies pernešimą po visą organizmą. Geležies trūkumas, dar žinomas kaip mažakraujystė, veikia imuninę reakciją, todėl vaikas dažniau tampa neatsparus infekcijoms.

Geležies turi jautiena, ėriena, kiaušiniai, lapiniai kopūstai ir špinatai, taip pat ankštiniai: žirniai, pupos ar lęšiai.

Cinkas

Cinkas – tai mineralinė medžiaga, aptinkama visose organizmo ląstelėse. Jis padeda imuninei sistemai kovoti su puolančiomis bakterijomis ir virusais. Cinko poreikį patenkinsite tokiu maistu, kaip mėsa, pieno produktai (pvz., pienas ir sūris), visų grūdo dalių duona ir dribsniai.

Vitaminas D

Vitaminas D yra svarbus sklandžiam vaiko imuninės sistemos veikimui. Organizme vitaminas D susidaro veikiant saulės spinduliams. Tačiau, jei saulėje būti nėra galimybės tiek kiek norima, stenkitės į vaiko mitybą įtraukti maisto produktų turinčių šio vitamino, pavyzdžiui, lašišos, tuno, skumbrės ir kiaušinių. Taip pat pasikalbėkite su savo sveikatos priežiūros specialistu, jei manote, kad jūsų kūdikiui jo gali trūkti. Įvairios pasaulinės organizacijos yra parengusios rekomendacijas dėl vitamino D paros dozės kūdikiams ir didesniems vaikams - paprastai paros dozė siekia nuo 5 iki 10 mikrogramų.

Vitaminas A

Vitaminas A palaiko imuninę sistemą stiprindamas baltuosius kraujo kūnelius ir skatindamas imuninę reakciją. Jo gausu kiaušiniuose, jogurte ir sūryje. Taip pat organizmas vitamino A gali pasisavinti iš vaisių ir daržovių, pavyzdžiui, mangų, kopūstų, morkų ir saldžiųjų bulvių.

Nemokamas mamos telefonas:
880006262
Arba parašykite el.paštas info@aptaclub.lt